ההרשמה בעיצומה!

קורס מדריכי רכיבה טיפולית / ספורט

איבון בן ולורן איקן, הידועות בתחום רכיבה טיפולית, משתפות פעולה להפעלת תוכניות הכשרה מובילות בתחום. מטרותיהן ליצור דור חדש של בעלי מקצוע מעולים ומגויסים אשר יתנו מענה אמיתי לביקוש הרב הקיים בשוק. הקורסים ידועים להיות רציניים ומקצועיים והבוגרים משוריינים לעבודה טרם מסיימים את לימודיהם.

הדרכת רכיבה טיפולית זה הוא מקצוע יוקרתי ומרתק אך גם רציני ומורכב. הוא מחייב הכשרה בהדרכת ספורט הרכיבה וגם בתחום הטיפולי. על מנת לאפשר לתלמידינו ללמוד, תחת קורת גג אחת, הדרכת ספורט והדרכה טיפולית, אנו מציעים לימודים במסלול משולב.

התחום הספורטיבי מנוהל ע"י המאמן יניב בן שימול. יניב הוא מאמן בתחום הרכיבה המערבית, מדריך רכיבה טיפולית בעל ניסיון רב כמנחה ומנהל קורסים. הוא בעל יכולות פדגוגיות נפלאות ההופכות אותו לדמות חינוכית כובשת ומובילה.

המתקן מאושר ע"י מנהל הספורט, משרד הביטחון וקופות החולים

הקורסים מתקיימים במרכז רכיבה טיפולית העמק הוותיק והידוע.  במרכז, מגרשים מקורים, ציוד ייחודי לרוכבים בעלי מוגבלויות פיזיות (כולל מעלון) וסוסים מאומנים לעבודה עם אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. המרכז עובד עם ילדים ובוגרים בעלי מגוון רחב של מוגבלויות.

קורס מדריכי רכיבה טיפולית

איבון בן  ולורן איקן משתפות פעולה ליצירת קורסים להכשרת מדריכי רכיבה טיפולית איכותיים ומקצועיים המיועדים לבעלי ניסיון ברכיבה ובממשק. הקורסים מתקיימים במרכז רכיבה טיפולית העמק הוותיק והידוע במרכז, מגרשי רכיבה מקורים המאפשרים הדרכה בכל מזג אוויר, ציוד ייחודי לרוכבים בעלי מוגבלויות פיזיות (כולל מעלון) וסוסים מאומנים לעבודה עם אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים.  במקום, כיתות לימוד מאובזרות צמודות לחווה.
כל התנאים מרוכזים להכשרה טיפולית ברמה הגבוהה ביותר.

תוכנית הלימודים:

תכנית הלימוד הינה מולטי-דיציפלינארית אשר מקנה למשתתפים ידע עיוני ומעשי בתחומים הבאים: פסיכולוגיה, אנטומיה פונקציונאלית ונוירולוגית, פתולוגיות פיזיות התפתחות אנושית נורמטיבית, פסיכופתולוגיה, מיומנויות טיפול, התנסות מונחת ותרגול מעשי.

על מנת להבטיח הכשרה מקצועית יעילה, בנינו את התוכנית על פי מודל ספיראלי כך שהסטודנט יוכל, בכל שלב בתהליך, לבסס מחדש את הידע שנרכש ולגבות את חווית הלמידה בהתנסות מעשית מעשירה (Active Learning). התוכנית מותאמת לדרישות הועדת המקצועית לרכיבה הטיפולית בהתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה.

התנסות מעשית מונחת במרכז רכיבה טיפולית העמק: מאחר והמרכז הינו אחד המרכזים הבודדים בישראל אשר ערוך לעבוד עם כל סוגי המוגבלויות (במקום מעלון, תשתית וציוד מיוחדים), יש לסטודנטים הזדמנות ייחודית ללמוד טכניקות הדרכה מורכבות ולהתנסות עם קשת רחבה במיוחד של מטופלים.

הקורס מיועד לרוכבים מגיל 21 בסגנונות אנגלי ומערבי כאחד! 

קורס מדריכי רכיבה לימוד - שנתי ומרוכז קיץ

לאור הצלחתם של הקורסים הטיפוליים של איבון ולורן, הוחלט להקים מערך של קורסים להכשרת מדריכי ספורט אשר יאפשרו ללמוד, תחת קורת גג אחד, הדרכת ספורט והדרכה טיפולית.

לאחר 3 שנים של חיפוש אחרי האדם המתאים להצטרף למשפחת ניר העמק כדי לנהל את הקורסים הלימודיים, הוחלט כי המאמן יניב בן שימול הוא האדם הנכון לתפקיד.

 

יניב, מאמן רכיבה מערבית, מדריך טיפולי מנוסה והידרותרפיסט, ניהל בעבר תוכניות להכשרת מדריכי רכיבת ספורט ורכיבה טיפולית. 

הוא מורה מעולה אשר יודע לרתק ולקדם את הסטודנטים. תחת שרביטו מובטחת חווית למידה מעשירה ומעצימה.

הקורסים מתקיים במרכז רכיבה טיפולית העמק הוותיק והידוע.  במרכז ישנו מגרש רכיבה גדול וראונד פן, שניהם מקורים מה שמאפשר הדרכה בכל מזג אוויר. במקום,  ציוד רכיבה מכל הסוגים, סוסי ווסטרן וסוסי אינגליש ברמה גבוהה .

מטרת הקורסים להקנות ידע ברכיבה מערבית ואנגלית, תוך הקניית ידע תיאורטי ומעשי ברכיבה ,מיומנויות ,יכולות הדרכה, כולל התנסות מעשית. הקורס שם דגש על לימוד עקרונות בטיחות בסביבת הסוס, ועל הקניית ידע תיאורטי בהתנהגות ובפסיכולוגיה של הסוס.

 

*הקורסים מאושרים על ידי מנהל הספורט*

 

 

*** הנחה לנרשמים למסלול המשולב ***

למה ללמוד אצלנו?

1. הלימודים מתקיימים במרכז רכיבה טיפולית העמק בעל ותק ומוניטין עם סגל ומרצים מהשורה הראשונה!
2. המרכז ערוך לטיפול בקשת רחבה של בעלי מוגבלויות לרבות בעלי מוגבלויות פיזיות.
3. ההתנסות המעשית בקורס מונחת וכוללת למידת שימוש במעלון, טכניקות שונות להעלאה והורדת רוכבים, עבודה נכונה עם עוזרי מדריכים ועוד.
4. למידה והתנסות עם סוסים מאומנים ומתאימים לרכיבה טיפולית ולטיפול ללא רכיבה (מהקרקע)
5. במסגרת הקורסים הטיפוליים, מתקיימים שיתופי פעולה ייחודיים עם מוסדות לחינוך מיוחד.
6. בוגרי הקורס מבוקשים מאד וידועים בשל הרמה המקצועית הגבוה ביותר
7. קורסים קטנים וליווי אישי
8. מגרשים מקורים, כיתות לימוד מאובזרות וציוד רכיבה מכל הסוגים: מתאים לסגנון רכיבה מערבי ואולימפי.
9. הצטרפות למשפחת הבוגרים שלנו: ליווי מקצועי גם לאחר סיום הקורס.

למה לבחור בנו?

"היעד שלנו הינו להכשיר מדריכים אותם נרצה להעסיק, מקצועיים, אחראים ובעלי ידע.
רוכבים שעברו הכשרה אמיתית ומקיפה וכל כן הם מסוגלים לעבוד עם הסוסים לקידום יעדים טיפוליים.

מעבר להיבט המקצועי והפדגוגי, אנו רוצות להעביר מסר של אהבה וכבוד לסוסים.
אותם הסוסים אשר בשלב כל שהוא בחיים סייעו גם לנו ועוררו בנו את הרצון לעזור לאחרים ולהתמקצע"
                                           לורן ואיבון.

מהי רכיבה טיפולית?

הרכיבה הטיפולית היא שיטת טיפול מוכרת ברחבי העולם. היא מבוססת על פיתוח הקשר עם הסוס דרך רכיבה ודרך פעילויות קרקע מונחות. המטרות העיקריות הנן שיפור תפקודם ואיכות חייהם של הרוכבים. זה הוא טיפול תומך המשפיע על המרכיבים המוטוריים, התחושתיים הקוגניטיביים והרגשיים של הרוכב.

עקרונות מנחים

הסוס הינו חיה עוצמתית ורגישה אשר נתפסת בתת מודע של כל אחד מאיתנו כסמל ליוקרה, לעוצמה ולמנהיגות. בזכות הסוסים, הרוכבים חווים קשר מעצים, הצלחות, ביטחון וחיזוק פיזי. הם לומדים קבלה עצמית, כישורים חברתיים וניהוליים, התמדה ועוד'.

באופן כללי, לסוסים תכונות טביעות המסייעות בשיפור או בשיקום מצבים טיפוליים.
למשל, התנועה. ישיבה על סוס הולך מפעילה את מערכת התנועה של הרוכב כאילו היה הולך בעצמו. 

הפעילות הטיפולית מתקיימת בסביבת הסוס. סביבה זו שונה ממסגרות רגילות. בחווה, חווית הלמידה פחות מאיימת, האנרגיה מעודדת התנסויות ומפחיתה את החשש מכישלון.
סביבה שונה, הפעלת הגוף בצורה מהנה, מוטיבציה ללמוד לרכב ולבנות קשר עם בעל חי, הופכים את השיטה למוצלחת במיוחד.

כשבוחרים איפה ללמוד, חשוב להציץ מעבר לגדר. לבדוק מעבר לנוחות ולסיסמאות השיווקיות.

  • האם החווה בה מתנהל הקורס הנה מקצועית ומהווה דוגמה ראויה לסטודנטים?
  • האם היא בעלת ותק ומוניטין?
  • האם הצוות קבוע ומנוסה?
  • האם החווה ערוכה לטפל בקשת רחבה של בעלי מוגבלויות?
  • האם משתמשים באוכפי ווסטרן, אינגליש, וולטינג או אחר בהתאם לצורך של כל מטופל או על פי מה שזמין בחווה?
  • האם הסוסים מתאימים לרכיבה טיפולית? האם הם מטופלים כראוי ונראים בריאים? האם הם נינוחים, מתוחים או חסרי אנרגיה?
  • האם כיתות הלימוד ראויות ומאובזרות?
  • מה דרישות הקבלה לקורס? האם חברכם לספסל/ לאוכף הלימודים יהיו כאלה שבקושי התעסקו עם סוסים או שהם יהיו בעלי מקצוע ראויים אשר באים להתמחות בתחום הטיפולי?
  • מה אומרים הבוגרים? האם הם עובדים בתחום? האם הם מבוקשים?
  • מי בסגל הקורס? האם הם באמת מסוגלים ליצור חיבור בין הלימודים העיוניים להתנסות המעשית ולעבודה בשטח? האם הם יודעים להרצות ומוכנים להשקיע בכל אחד בצורה אישית?

 

04-652-7065

לורן 052-4678782

איבון 0508551705