היום (חמישי)תתקיים הבגרות באנגלית, בשבוע הבא במתמטיקה ובכלל עונת מבחני הבגרות החלה. תקופה זאת מלווה בדרך כלל בלא מעט חששות ולחצים, שיכולים לפגוע במידת ההצלחה של התלמידים בבחינה. אז הצוות החינוכי ממגוון המקצועות בניר העמק ליקט כמה עצות ודגשים שיעזרו לכם התלמידים, להצליח במשימה בגדול! 

דברים שרצוי לעשות כהכנה לבחינה

1. בררו מבעוד מועד מהו חומר הלימוד שעליו אתם אמורים להיבחן, ודאגו שכל החומר הרלוונטי נמצא ברשותכם. השתדלו להעריך את פרק הזמן שיידרש לכם בכדי לעבור היטב על חומר הלימוד למבחן. 

2. חלקו את חומר הלימוד ליחידות קטנות על-פי נושאים, פרקים או כל צורה שתעזור לכם לזכור את הדברים. לאחר מכן, פרסו את הלמידה לקראת הבחינה על פני מספר ימים. זה מאד משמעותי ויעזור לכם בוודאות!

3. במהלך הלמידה לקראת הבחינה מומלץ להשתמש במגוון אסטרטגיות: עריכת סיכומים, תרשימי זרימה או טבלאות שמארגנות את החומר. וגם נסו לדבר על החומר עם חברים, שתפו אותם ברעיונות שעזרו לכם וקבלו מהם רעיונות שאולי לא הכרתם והצליחו עבורם. 

4. הקדישו את היום האחרון שלפני הבחינה לחזרה כללית על החומר ולא ללמידה של חומר חדש.

מה רצוי לעשות במהלך הבחינה: כאשר אתם מקבלים את שאלון הבחינה, קראו קודם כל את כל השאלות! התחילו לענות על השאלות שאת התשובות עליהן אתם יודעים בוודאות-השאלות הקלות ביותר עבורכם- מה שיעזור לכם להתגבר על הלחץ המתלווה אל תחילת הבחינה. הקפידו לקרוא את ההוראות בקפידה, ושימו לב אם אתם נדרשים לענות על כל השאלות או רק על חלקן!
בררו בדיוק מה נדרש מכם בכל שאלה, וענו בהתאם. שימו לב להוראות השונות ולהבדלים ביניהן (השווה, תאר, הגדר וכן הלאה). מומלץ למרקר את ההוראות כדי להקל על התהליך. ולא פחות חשוב- זכרו, כי בחינת הבגרות נבדקת באופן סובייקטיבי, וכי הבוחן מתרשם גם מכושר הכתיבה שלכם ולא רק מהידע. לכן, חשוב לארגן היטב את התשובה ולתכנן את המבנה שלה בנקודות. לסיום- נצלו את כל הזמן העומד לרשותכם, ואל תנסו לסיים לפני הזמן. אם נותר לכם בכל זאת זמן עודף, השתמשו בו כדי לקרוא ולבדוק את כל מה שכבר כתבתם.

באהבה רבה והמון הצלחה- צוות ניר העמק!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".