מנהיגות פורצת דרך

"בוגרי ניר העמק יהיו מנהיגים מעורבים ותורמים בקהילה" (מתוך חזון ויצו ניר העמק)

כחלק מהחזון החינוכי של "ויצו ניר העמק" לטיפוח ערך המנהיגות והעצמה האישית, כל תלמידי בית הספר יהיו פעילים בקבוצות מנהיגות שונות, במטרה לחנך למודעות ביקורתית, אוריינטציה ערכית ואקטיביזם חברתי תוך נקיטת יוזמה אישית .

מתוך תפיסה זו נבנו השנה בשכבה הצעירה (ז') עשר קבוצות מנהיגות בהתמחויות שונות ומגוונות, כשלכל קבוצה מונה מורה מוביל מצוות בית הספר שפיתח תוכנית עבודה חינוכית ערכית בשיתוף פעולה עם הצוות הפדגוגי של בית הספר וארגונים שונים בארץ ובעולם.

השנה הושקו עשר קבוצות מנהיגות:

מנהיגות מצילי חיים צעירים

במסגרת מנהיגות "חובשים צעירים" התלמידים עוברים הכשרה מטעם ארגון מד"א. בהכשרה זו לומדים חומר עיוני ומתנסים באופן מעשי במתן עזרה ראשונה מצילת חיים. התלמידים המסיימים בהצלחה ועוברים את מבחני ההסמכה מקבלים תעודת סיום "מע"ר נאמן עזרה ראשונה" בהיקף של 22 שעות לימוד, ומהווים חלק ממערך העזרה הראשונה הבית ספרי.

מנהיגות מארג - בהובלת נורית מזרחי אליה

במסגרת לימודי מנהיגות מארג התלמידים עוסקים בשאלות זהות שונות: יהודית, ישראלית, דמוקרטית ואישית. מנתחים מושגי יסוד בתרבות ישראלית, יהודית ואף אוניברסאלית. כמו כן עוסקים בשאלות פילוסופיות ומפתחים מיומנויות חשיבה מסדר גבוה. תלמיד במנהיגות מארג מגבש את זהותו האישית, האזרחית והתרבותית תוך שימוש ופיתוח היכולות האישיות.

מנהיגות איכות סביבה - בהובלת שרון ענבר

במסגרת המנהיגות אנו דנים בסוגיות סביבתיות וחושבים על פתרונות ודרכי הסברה בקהילה. תלמידי הקבוצה הם חלק מקהילת מחקר עולמית "THE GLOBE PROGRAME" הפועלת בשיתוף עם נאס"א . כמו כן תלמידי קבוצת המנהיגות מועמדים להשתתף בתחרות הבינלאומית ISDG , תחרות של ארגון האו"ם ברומא הפועל למען שיפור חייהם של אנשים במדינות מתפתחות.

מנהיגות סיירות - בהובלת מיכאל שחר

במנהיגות זו התלמידים מתחברים אל השטח, אל ההיסטוריה, אל הנוף ואל המורשת של מדינת ישראל. הם רוכשים מיומנויות הקשורות להכרת השטח, קריאת מפה וניווטים. במהלך השנה התלמידים מכירים שבילי טיולים ברחבי הארץ, ויוצאים לסיורים באתרי טבע ונוף. במקביל, חוקרים בעצמם מקומות משמעותיים העוסקים בתרבות ישראל ובאהבת המולדת, ומדריכים בהם.

מנהיגות מועצת שכבה - בהובלת נועה הר כרמל

מנהיגות מועצת שכבה שואפת לגבש את תלמידי השכבה בדרכים שונות. אנו עוסקים במיזמים שונים אותם תלמידי השכבה מציעים, מנהלים ומפעילים בכיתות ובשכבה כולה. במקביל, תלמידי מועצת השכבה לומדים על מנהיגות פורצת דרך בהיסטוריה העולמית, כיצד מנהיגות משפיעה על העולם? וכן על קידום מעמד הנשים.

מנהיגות כוחן של מילים - בהובלת מאירה זילברברג

התפיסה החינוכית העומדת בבסיס המנהיגות "כוחן של מילים" בבית ספרנו דוגלת בהעצמת יכולת המנהיגות של התלמיד באמצעות מילים. השאיפה היא שתלמידינו ידעו להביע את עצמם בצורה משכנעת גם בעל פה וגם בכתב בדרך להבעת עמדה והשגת המטרה. התלמידים לומדים את מיומנויות המנהיגות, לומדים את רזי העיתונאות ועורכים את עיתון בית ספר. כמו כן מציגים טיעון בעל פה תוך יישום מיומנויות מתוך תורת הנאום ומתוך תורות שפת הגוף .

מנהיגות אורח חיים בריא - בהובלת נורית הנדווגר

מנהיגות זו מחנכת לאורח חיים בריא, מטמיעה ערכים בריאותיים ומציגה תפיסות שונות בה. אנו עוסקים בתזונה בריאה, בפעילות גופנית ובמניעת עישון, המהווים גורמי סיכון עיקריים לתחלואה כרונית בימינו.

מנהיגות דיפלומטיה - בהובלת נוגה ראובן

במסגרת מנהיגות זו הנלמדת בשפה האנגלית התלמידים מפתחים כישורי עמידה מול קהל, public speaking ושפת גוף. התלמידים חוקרים נאומים מפורסמים מההיסטוריה, ומתוודעים לבני נוער שהצליחו לשנות תפיסות עולם. יחד עם זאת נחשפים לאומנות הדיפלומטיה העוסקת ביצירת קשרים אישיים ותרבותיים, משא ומתן, נושאים גלובליים, אקטואליה וחקר של בעיות עולמיות המשפיעות על כלל האוכלוסייה.

מנהיגות גישור - בהובלת הדר היינריך

מנהיגות גישור עוסקת בפתרון סכסוכים באמצעות מתן כלים לפיתוח היכולת של התלמידים לראות מתוך הקונפליקט את התמונה הכוללת, להבין את הצדדים ולמצוא את הכלים הנכונים לפיהם ניתן להגיע אל עמק השווה, כאשר ישנו win-win situation. התיאוריות המלוות את המפגשים עוסקות בפרשנות, התנהגות האדם, התבוננות פנימה וחשיבה חברתית.

מנהיגות חקלאית - בהובלת נתי בן גיאת

לחקלאות תפקיד חשוב מאוד בעולם ובחברה האנושית בפרט. היא מהווה אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עיצוב הסביבה ואורח החיים, ומשולבים בה היבטים של מדע, טכנולוגיה, כלכלה, סביבה וחברה. במסגרת קבוצת המנהיגות התלמידים אחראים על חלקת "פאה שדה" שאת תבואתה יחלקו לנזקקים בקהילה.

סתם לידע כללי:

הידעתם ששלוש התכונות שכל מנהיג חייב לפתח בעצמו הן:

בניר העמק מטפחים את מנהיגי העתיד

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".