יריד שכולו חקר

כיצד ניתן לצמצם בזבוז מזון יקר. מה דרוש בכדי שאפשר יהיה לשנות הרגלים שיתרמו בעתיד לכולנו. על כל אלו ועוד במיזם שפיתחו תלמידי 'מנהיגות ירוקה' והוצג ביריד המחוזי.

 

לאחרונה התקיים יריד חקר טכנולוגי- דיגיטלי של המנהל לחינוך התיישבותי. ביריד לקחו חלק בתי ספר מרחבי הארץ וביניהם גם נציגות מכפר הנוער ויצו ניר העמק. ביריד הוצגו מיזמים חינוכיים שפותחו על ידי צוותי ההוראה שעסקו בתחומי דעת שונים מעולם המדע והחקלאות. בין היתר נגעו שם בחקר החלל, בחקלאות ברת קיימא ובפיתוחים הקשורים לנושא מחזור ואקולוגיה. קבוצת 'מנהיגות ירוקה' מבית הספר, בהובלת שרון ענבר, הציגה את פרויקט צמצום בזבוז מזון, שהם חקרו לאורך השנה. "מדובר בנושא רלוונטי ומשמעותי ביותר בעידן של היום", הסבירה ענבר. "תופעת המזון הלא מנוצל מגיעה לכמויות אדירות בעולם המודרני באופן כללי. כמויות שמושלכות כלאחר יד וצערנו לא מנוצלות למטרות לשמן הן יוצרו".

הפרויקט שבמרכזו חדר בריחה אותו פיתחו במשותף, חושף את התופעה, מסביר על הבעייתיות ומציע דרכים לפתרון הבעיה. את המיזם הציגו: אביגיל כהנוב, נועה ברקוביץ' ומירון אלעזר- תלמידי שכבה ח' באמצעות פוסטר טכנולוגי ששותף בפני באי היריד. בהמשך החודש יוצג הפרויקט בכנס שיערך במכון וולקני לישראל וכן בתחרות 'יוצרים שינוי' הארצית שתתקיים בתל אביב. בהצלחה!

כתבות אחרונות

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".