רצים וזוכרים

מרוץ הזיכרון לנופלים וחללי מערכות ישראל, הוקדש השנה לבוגרי הכפר שנפלו בחודשים האחרונים. "נזכור את כולם ונרוץ לזכרם, שידעו שהם בליבנו לעד".

 

בפעם הרביעית התקיים בויצ"ו ניר העמק, מרוץ 'רצים וזוכרים'. מדובר באירוע ספורטיבי ייחודי שמטרתו: הנצחת זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה שנפלו בעת מילוי תפקידם. השנה, הוחלט שכל שכבה תרוץ לזכר בוגר הכפר שנפל במלחמת 'חרבות ברזל' וכן במאורעות השונים שקדמו למלחמה. כך למשל תלמידי שכבה ז' רצו לזכרו של סהר אשוואן ז"ל, בוגר בית הספר שנרצח במסיבת 'נובה' בסמוך לקיבוץ רעים. תלמידי שכבה ח' רצו לזכרו של רס"ל במיל' רועי מימון ז"ל, בוגר הכפר, שנפל בפעילות במרכז הרצועה. עוד רצו שכבות ט' לזכרו של רס"ן רועי מלדסי ז"ל, שכבה י' לזכר סמ"ר איליה סנקין ז"ל, שכבה י"א לזכרה של סתיו ברזני ז"ל שנרצחה במסיבת הדמים, שכבה י"ב רצה לזכר סמל אלכס מאסלי ז"ל, צוות המורים והעובדים רצו לזכרו של סמ"ר רועי טל ז"ל- בנו של עמי המלמד בכפר, ותלמידי מסלול הנדסאים רצו לזכר אחרון הנופלים: סמל נדב סלימן ז"ל שנהרג לפני כחודש.

בזה אחר זה לפי מקצים, יצאו לדרך כלל תלמידי ניר העמק, מורים, צוותי החינוך והעובדים אל המסלול שהוכן מבעוד מועד על ידי צוות החינוך הגופני. המסלול בן כ-2 קילומטרים סבב את הכפר: בשדות ובשבילי העפר של אדמת העמק, עליהם רצו המשתתפים, אליהם הצטרפו בני המשפחה של הנופלים: הורים, חברים, מכרים וכן חברים ליחידות הצבאיות בהן שירתו הנופלים. "זה אירוע מיוחד ומרגש שמשלב חינוך, ספורט ובעיקר מטרה נעלה כמו הנצחה", סיפרה אסתי כהן, מנכ"לית הכפר. "אני כאחות שכולה יודעת היטב מהו זיכרון והנצחה ומה חשיבותו עבורנו כבני אדם החיים במדינה שבה לשכול אין סוף והשנה הזאת לצערנו הוסיפה משפחות רבות לתוך המעגל הזה". בנוסף- קדמו למרוץ שיעורי חינוך במהלכם קיבלו התלמידים הסברים על הצפוי וכן הם התבקשו לבחור חלל צה"ל, לקרוא את סיפורו האישי ואת הדברים אותם אהב לעשות. לאחר מכן הם מילאו טופס מיוחד ובו סיפקו פרטים הקשורים אליו. בסיום המרוץ הוצב קיר מיוחד על גביו רשמו המשתתפים את שמו של החלל שבשבילו בחרו לרוץ באופן אישי, פרט לבוגר שלזכרו רצו כשכבה. יצוין כי המרוץ היה תחרותי, כאשר כל שכבה מוזנקת בנפרד ונמדדו זמנים אישיים לחוצים את קו הסיום. לאחר טקס קצר, חולקו מדליות לבעלי הזמנים הטובים ביותר. קיר ההנצחה המרשים שהוכן, הוצב אחר כבוד באולם הספורט ושימש תפאורה בטקס יום הזיכרון המרכזי של בית הספר.

כתבות אחרונות

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".