אומרים די לקטל!

"כשאומרים בימים אלו את המילה מלחמה, הראש הולך ישירות ובצדק, לנעשה בעזה, אבל צריך לזכור שהמאבק בתאונות הדרכים, הוא מלחמה ארוכה שגובה מחיר כבד לאורך שנים".

כמדי שנה, השבוע התקיים טקס זיכרון לבוגרי כפר הנוער ויצו ניר העמק שנהרגו בתאונות דרכים. שמונה עשר תלמידים ותלמידות שסיימו את לימודיהם בבית הספר, נכנסו עם השנים לסטטיסטיקה האיומה של הקטל בכבישים ואת זכרם כאמור מנציחים באירוע המתקיים בנוכחות בני המשפחות שאיבדו את יקיריהם, תלמידי שכבה י"ב וההנהלה. בטקס צוין מספר ההרוגים הגדול- 358- לשנת 2023 שהסתיימה זה מכבר וכן הוקראו קטעים שנכתבו על ידי נהגים שקיפחו את חייהם בתאונות וכן טקסטים שכתבו פצועים שנפגעו בתאונות. לצד שלט המנציח את שמות הנספים, הודלקו נרות לזכרם של הבוגרים שכאמור קיפחו את חייהם בדרכים.

בהמשך ניתנה לבוגרים הרצאה של זוהר רז, מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ששימש בעברו כקצין תאונות ראשי בצה"ל. רז דיבר על הסכנות בכבישים, על סיבות עיקריות לתאונות דרכים ועל דרכי מניעה ונהיגה נכונה. בין היתר, הוא הציג סרטונים אותנטיים שצולמו בישראל וברחבי העולם ובהם תועדו מגוון רחב של תאונות שברובם הגורם האנושי הוא זה שגרם להן להתרחש. "זאת הייתה הרצאה חשובה ביותר", ציינה נורית מזרחי, רכזת השכבה. "אנחנו משתדלים להקדיש זמן יקר לטובת נושא החינוך לנהיגה זהירה ובטוחה. רובם של החבר'ה שלנו כבר הוציאו רישיונות נהיגה ונכון היה לדבר איתם על האחריות הגדולה שיש להם כנהגים צעירים, חסרי ניסיון,  על עצמם ועל האחרים שמשתמשים בדרך".

כתבות אחרונות

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".