איך הכל התחיל

בכיר בשב"כ לשעבר הגיע לפגוש את תלמידי החטיבה העליונה ובשיחה מרתקת הסביר להם על הסיטואציה אליה נקלעה המדינה ומה צופן העתיד

"נרדמנו בשמירה. חשבנו שהגדר המשוכללת שנבנתה בגבול רצועת עזה תגן עלינו מכל צרה, ואז הגיעה בוקר שבת ה-7 באוקטובר ולימד אותנו שטעינו בגדול", כך פתח דביר קריב- בכיר לשעבר בשב"כ- את ההרצאה שלו לתלמידי החטיבה העליונה השבוע. כחלק מתוכניות ההעשרה השנתיות של החינוך החברתי בבית הספר, הוחלט להביא את קריב שכאמור מכיר את הנושא מקרוב, על מנת ליישר קו בקרב התלמידים ולחבר אותם לאירועים המתרחשים בארץ מאז פרצה המלחמה. בין היתר הם שמעו על הסיבות שהובילו למתקפה הרצחנית בדרום, על הדילמות שעומדות מאחורי קבלת החלטות וכן על המשמעות של החוסן החברתי של העם.

במהלך ההרצאה הדגים קריב על ידי מתיחת סרטי גומי כחולים מעל ראשי הקהל, כיצד קווים ישרים יכולים להתלכד לכדי מגן דוד אחד גדול וחזק. "ואם נמתח אותו אל הקצה, כל צד ימתח עוד ועוד את הקו הישר אותו הוא מחזיק" אמר להם, " בסופו של דבר המגן דוד יקרע וייפול לרצפה. כל קו שראיתם מסמל קצה אחר בחברה שלנו: "חילונים, דתיים, חרדים, ערבים ואחרים. כולם צריכים לדעת שלא ניתן למשוך את החבל עד הקצה וזה המסר שלי אליכם". לפני סיום ביקש מהם לשים לב לתכנים אותם הם צורכים במדיות השונות והסביר את חשיבות המלחמה בפייק-ניוז כחלק ממניעת הפצת מידע שעלול לפגוע הן בתלמידים עצמם והן בחוסן הלאומי שלנו כחברה המתמודדת עם משבר.   

כתבות אחרונות

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".