כחלק מההכנות למיזם החברתי של מועצת התלמידים "יום ללא רעב", התקיים השבוע (ראשון) בניר העמק, פאנל חינוכי בנושא פערים חברתיים בחברה הישראלית. בפאנל לקחו חלק: חברת הכנסת יעל גרמן, חברי מועצת העיר עפולה נגה שרון ואיתי כהן, רחל גורביץ' פעילה חברתית, שלו כהן מעמותת "דרייב" לחוסן אישי של בני נוער, דלאלין דסטאו נער יתום שהקים עמותה למען יתומים ופז שושו יו"ר מועצת התלמידים.
מטרת הפאנל היא לדון בפערים החברתיים שהולכים וגדלים במדינת ישראל בשנים האחרונות, וכחלק מהם התרחבות מעגל העוני וכנגזרת ממנו ,בני נוער שסובלים מהזנה חסרה. במהלך האירוע נידונו סוגיות כמו: פערים בחינוך, התגייסות הקהילה למען הנזקקים, מדוע המדינה לא מציבה את הבעיה החמורה בראש סידרי העדיפויות וכמובן מה ניתן לעשות בכדי להילחם בעוני ובהשלכותיו. "עלינו כנבחרי ציבור מוטלת האחריות לשנות את המצב הזה", אמרה ח"כ גרמן ששימשה בממשלה הקודמת כשרת הבריאות. שאר משתתפי הפאנל הוסיפו זוויות מעניינות מעולמם האישי וכחלק מתפקידם בכל הקשור לנתוני העוני ותיארו את המצב שבו הם נתקלים במציאות בשטח. "בכל שנה אנחנו מקפידים לקיים את הכינוס החברתי הזה, כשבקהל יושבים תלמידי שכבת י"ב, שאוטוטו יהפכו לאזרחי המחר. אני חושבת שכשהם שומעים את הנתונים, נחשפים אל הדברים מפי פעילים חברתיים, אנשים שמפעילים עמותות מזון, כאלו שחיים את השטח, הם מבינים היטב שיש גם להם אחריות חברתית בתור אנשים בוגרים שמתישהו יקחו את המושכות לידיים", אמרה אסתי כהן, מנ"כלית הכפר.
זאת השנה ה-5 שמועצת התלמידים בניר העמק תקיים את "יום ללא רעב", שהינו יום שיא במהלכו ימכרו עסקי מזון ברחבי עפולה, מנות מזון ב-2 ש"ח בלבד, כאות הזדהות עם נתוני העוני הקשים, בפרט בקרב ילדים ובני נוער. "חברי מועצת התלמידים יצאו בחודש החולף לעסקים בעיר עפולה וגייסו אותם לטובת הנושא. ישנם עסקים שמשתתפים מידי שנה בעקביות ולא מפספסים את ההזדמנות הזאת להחזיר לקהילה מבחינתם. זה מחמם את הלב", ציין רונן וטורי שמוביל את מועצת התלמידים לאורך השנה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".