שב מן הקרב

הוא שהה במוצב 'פגה'  בזמן המתקפה המפתיעה של חמאס בבוקר 'השבת השחורה'. למרות שנפצע מירי ברגלו, הוא גילה אומץ לב נדיר והמשיך להילחם. אריאל שבח, חייל גולני שהיה בצוות הלוחמים שהגנו על מוצב 'פגה' בעוטף עזה הגיע למפגש אישי מרגש בביה"ס עם תלמידי השכבה הבוגרת

 

ביום שבת, ה-7 באוקטובר שהו 30 לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני במוצב 'פגה' על גבול רצועת עזה. בשעת בוקר מוקדמת עת פרצו מחבלי חמאס את גדר הגבול, חלף רק זמן קצר עד אשר הגיעו לשערי המוצב הקדמי ופתחו באש מאסיבית במטרה לחדור ולהשתלט עליו. אריאל שבח – בנה של אילה, מורה בביה"ס- היה אחד מתוך אותם לוחמים שמצאו עצמם לפתע תחת מתקפת פתע בעודם מנסים לשמור על המוצב ולשרוד בחיים. "התעוררנו לקול אזעקות 'צבע אדום' ומטחי טילים שעפו מכיוון הרצועה", סיפר שבח לתלמידים. "לקח קצת זמן להבין שבמקביל מתרחשת חדירת מחבלים. שהם הצליחו לפרוץ את הגדר ולהיכנס לתחומי הארץ. מהר מאד התעשתנו והבנו שמדובר באירוע חמור ושצריך לתפוס עמדות. התחילו קרבות פנים אל פנים, יריות מטווח אפס, הבנו שזה אנחנו מולם וייקח זמן עד שיגיע סיוע מהאוויר אם בכלל", תיאר אריאל את השתלשלות האירועים. "תפסתי עמדה בכניסה למוצב וניסיתי לנטרל כל מחבל שמתקרב. שם גם חטפתי כדור לרגל ונפצעתי". שבח, חבש את עצמו בזריזות והמשיך להילחם, בזמן הזה הצוות סופג אבדות רבות ביניהם גם המ"מ שלו: סגן דקל סויסה ז"ל וחבריו למחלקה: רועי פרי, איתמר כהן וליאור עזיזוב ז"ל שהגנו בחירוף נפש על חבריהם למוצב.

לאחר למעלה מחמש שעות של לחימה עיקשת, הצליח צוות החיילים ששרד להדוף את המחבלים שנותרו ולשמור על המוצב בידי צה"ל. 16 לוחמים מצאו את מותם באחד הקרבות ההרואיים מאותו בוקר שבת מקולל. אריאל פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בביה"ח 'וולפסון' בחולון, ובימים אלו הוא מחלים מפציעתו. התלמידים הודו לו בסיום על שמצא לנכון להגיע ולשתף אותם בסיפורו האישי המרגש, על אומץ הלב שלו ועל הגבורה שלו ושל חבריו לגדוד שספג אבדות קשות. החלמה מהירה אריאל!  

כתבות אחרונות

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".