זוהר רודיטי, תלמידת שכבת יב' בכפר הנוער ויצו ניר העמק הייתה בין הדוברים בישיבת ועדת החינוך והספורט של הכנסת – שעסקה בכפרי הנוער והפנימיות בראי ההיסטוריה הישראלית – בסימן 70 שנה למדינת ישראל

בשבוע שעבר נערכה בועדת החינוך והספורט של כנסת ישראל, ישיבה שעסקה בכפרי הנוער והפנימיות בראי ההיסטוריה הישראלית – בסימן 70 שנה למדינת ישראל.
את הישיבה הוביל יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי מתנועת ש"ס ולקחו בה חלק נציגי חינוך ממנעד רחב של מוסדות וארגונים.
בין המשתתפים הייתה גם זוהר רודיטי, תלמידת שכבת יב' בכפר, תושבת עפולה שמשמשת כסגנית יושבת ראש מועצת התלמידים המחוזית במנהל לחינוך התיישבותי. זוהר שתצא בקרוב לשנת שירות בארצות הברית, היא גם פעילה חברתית בכפר.
"השתתפתי בועדה כנציגת מועצת התלמידים המחוזית", סיפרה השבוע זוהר, “לצידי ישבו בישיבה גם אנשי חינוך, מנהלים ועוד. בדבריי הדגשתי את החשיבות הרבה שאני מוצאת לפעילות המבורכת של כפרי הנוער בישראל, כיצד הכפרים מפתחים את התלמידים, כיצד הכפרים תומכים בעולים חדשים ותלמידים מכל האוכלוסיות ואיך הכפרים מחנכים ומעודדים לשירות משמעותי בצה"ל ובשירות הלאומי במגוון רחב של פעילויות לאורך כל ימות השנה. אני לא מכירה בתי ספר שהתלמידים שמגיעים אליהם חולבים בבוקר פרות ובהמשך יוצאים לפעילות עידור במשק והכנת גבינות במחלבה. בניר העמק זה כן קורה הלכה למעשה. בכפר יש מקום לכולם, לתרבות של כולם."

זוהר רודיטי: "מציינים את חג הסיגד של הקהילה האתיופית לצד המימונה של המרוקאים והסהרנה של העדה הכורדית. זה פסיפס יפה שכול התלמידים מתחברים אליו. אנחנו לא מעין כור היתוך, כפר נוער דוגמת ניר העמק הוא ה'כור היתוך' של המדינה בהא הידיעה. אני יודעת שברגע שאני אצא מהכפר אני וחבריי נהיה פתוחים יותר לדעות אחרות, נהיה מגובשים יותר, עם יותר מקום להכיל אנשים אחרים, מסביבה חדשה. כך אנו גם מגיעים מוכנים יותר לצבא או לשנת שירות או לשירות לאומי. היה לי חשוב מאוד להעביר את המסר בדבר חשיבות פעילות כפרי הנוער ולתת להם את ההערכה לא רק ביום אחד בשנה – אלא בתדירות הרבה יותר גבוהה. הייתי שמחה גם אם הכפרים היו מקבלים יותר תקציבים והערכה לפעילות המבורכת והכל כך חשובה שמתקיימת בהם".
אסתי כהן, מנכ"לית הכפר חיזקה את ידיה של זוהר והדגישה כי היא גאה באופן שבו היא הציגה את דבריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".