ימים של העשרה

ביקור במלמ"ש, קורס הגנה עצמית והתמחות במערכת המשפט- הם רק חלק מימים עמוסים העוברים על חניכי המסלול ללימודי משטרה.

החודש האחרון היה גדוש בפעילויות העשרה עבור חניכי הפנימייה הלומדים שמסלול משטרה. בין היתר הם ביקרו במכללה הלאומית להכשרת שוטרים בבית שמש, שם סיירו במוזיאון המורשת של משטרת ישראל וקיבלו הסברים על ההיסטוריה של הארגון מימי הקמתו. עוד באותו יום, התנסו החניכים בסימולטור טקטי המדמה מצבי ירי שונים בהם נתקלים השוטרים בפעילותם בשטח.

בנוסף החלו החניכים לימוד הגנה עצמית וזאת כחלק מתהליך ההכנה לגיוס לצה"ל ולמשטרה של השכבות הבוגרות. את הקורס מעביר מדריך מקצועי ובין השאר הם מתנסים בשיטות הגנה מפני תקיפות סכין ושאר אמצעים קרים, הגנה על איברים חיוניים בגוף וכן שיטות לחידוד חושים וקריאת המרחב בזמן אירוע אלימות שעלול להתרחש.

במקביל, נמשך שיתוף הפעולה עם מערכת בתי המשפט, במסגרתו נחשפים החניכים לתפקיד החשוב של המערכת במדינה דמוקרטית. אחרי שנפגשו עם שופטת בית משפט השלום ושמעו ממנה הסברים על תפקידה, הפעם היו אלו העוזרות המשפטיות: עו"ד עידית קורן ומאלכ עזיזה שדיברו איתם על חשיבותם של עדים בדיון משפטי. עורכות הדין המשמשות כעוזרות שופט, הדגישו בפניהם את שיתוף הפעולה החשוב בין כלל הגורמים על מנת להגיע לחקר האמת ולמנוע עיוות דין שעלול חלילה להתרחש. "על העדים חלה החובה לדבר אך ורק אמת ולספק מידע שיתרום לתהליך המשפטי. ככל שיהיו יותר עדים בהליך משפטי, כך סביר שהתהליך יהיה יעיל ומדויק יותר", הסבירו לתלמידים. בהמשך הקורס המשפטי יבקרו התלמידים בבית המשפט ויצפו בדיונים בזמן אמת. "אלו היו באמת ימים אינטנסיביים לחבר'ה אצלנו במסלול. סיורים, מפגשים עם אנשי מקצוע, התנסויות ועוד המון פעילויות העשרה שהם השתתפו הם- כל אלו בסופו של דבר, משאירים אצלם חותם ונותנים ערך מוסף ללימודים עצמם ואני מקווה שעוד יהיו לנו כאלו בהמשך", סיכם רפ"ק יקי קובי, מפקד המסלול.

כתבות אחרונות

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".