לומדים להציל חיים

"לפעמים הסיוע המיידי והראשוני שתעניקו למי שנזקק, תהיה זאת שתציל חיים". תלמידי שכבה י' עברו קורס עזרה ראשונה של מגן דוד אדום, במהלכו קיבלו מידע וכלים להתמודדות עם אירועים רפואיים שבהם עלולים להיתקל.

כחלק מתוכנית הלימודים הארצית בכיתה י', עברו תלמידי השכבה קורס החייאה ועזרה ראשונה. הקורס בן יומיים, הועבר על ידי חובשים ממגן דוד אדום שהגיעו לכפר והעניקו לתלמידים ידע רב וכלים מעשיים שעשויים לשמש אותם במידה וחלילה יזדקקו לו. "מי מאיתנו לא נתקל בסיטואציות כאלו ואחרות הדורשות סיוע מיידי והענקת עזרה ראשונה עד אשר יגיעו כוחות רפואה מקצועיים לשטח", תיארה נגה ראובן, רכזת השכבה את החשיבות העצומה של הקורס. "זה בדיוק המקום בו האנשים שנמצאים באזור האירוע נכנסים לתמונה. הם היחידים שיכולים לתת מענה". חבישות וקיבועים, טיפול בהרעלות, הכשות נחש, התעלפויות ופגיעות בגפיים, הם רק חלק מהנושאים הרבים אותם למדו וכמובן את דרכי הטיפול בכל מצב כזה.

"הבאנו להם דוגמאות למקרים שהתרחשו במציאות, הרבה פעמים הם יהיו אלו שעשויים לתת מענה ראשוני לפצוע או לאותו אדם הדורש טיפול מידי וזה כמו שאנחנו יודעים, עשוי להיות ההבדל בין חיים למוות", סיכם אחד החובשים את מטרת הקורס. בסיום נערך מבחן מסכם לכלל התלמידים שכלל חלק מעשי של החייאה וחשיבה וכן שאלות על הנושאים שנלמדו. בקרוב יקבלו המשתתפים תעודת מגיש עזרה ראשונה בסיסית. ושרק נהיה בריאים!

כתבות אחרונות

בואו לצמוח איתנו להצלחה!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם עם כל הפרטים על מסלולי הלימוד ב"ויצו ניר העמק".